...Welcome To My Page... :::Thanks For Viewing Ya! :) :::

23 Februari 2011

Trip ke Pahang n Broga :)

Alhamdulillah selamat sampai ke kolej...even penat cam nak nanges tp cube tahan tuk enjoy dengan kengkawan...mintak maaf kawan2 coz tak dapat join korang ke i-City tadi....huu~

ISNIN, 21hb Feb
Hmm....semalam seharian aku temankan my boy pegi Pekan Pahang hantar barang customer...janji pukul8 pagi nak bertolak tapi disebabkan malam tu aku tido lewat, dekat pukul5 pagi baru nak tido kott...then tertundalah skejap, kitorang bertolak kul10.30pagi....huhu

Jauh giler nak ke Pekan Pahang tu...adoiii!!! dengan jalan baru yang takde signboard nye....sangat2lah tension...dah la panas gila!huk2 dekat 5jam kot azhar drive non stop!dh la die pon tak cukup tido+rushing sebab janji dengan customer pukul2 petang...huu tym temankan die drive tu aku tahan je mengantuk ni sambil berbual2 dengan die potpet3 on the way ke Pekan Pahang tu...sampai dah takde cter lagi dah aku nak potpet3 kat die...last2 aku bukak buku yang beli mase kursus kawen tu(tak ingat plak tajuk buku tu) dann aku mulakan majlis ilmu dalam kete tu...hehe dekat satu bab jugak la sempat habeskan sambil ade citer selingan2 sikit yang aku tahu pasal bende yang tertulis dalam buku tu...hehe~

Ok, sampai jea kat pekan tu kitorang tunggu la customer tersebut kat bank Tabung Haji Pekan Pahang tu...naseb jea skejap je tunggu pak cik tu...then die bawak kitorang pegi rumah die sebab nak ajar die cara gunekan barang( mesin dr. al-jabbar) tersebut...even kejap jea jumpe family pakcik tu, tp aku rase cam rapat sangat2 dengan diorang...sebelum kitorang mintak diri, mak cik tu berkali2 pesan suruh datang lagi...ajak makan same la...huhu~ takplah makcik...kalau ade jodoh kite akan jumpe lagi k...:)



Pastu kitorang singgah ke Pantai Teluk Cempedak dulu untuk solat+amek2 gambar kat sane....nak mandi pon dah lewat dah tym tu...dalam pukul 6ptg kitorang sampai sane...huhu~ so, ber posing2 la kitorang kat sane puas2..:)







Lepas tu kitorang terus bertolak pulang ke Bangi....pukul11 mlm lebih2 baru sampai bilik...penatt!!!huu~

SELASA, 22hb Feb
Sambungan citer dari citer yang tertera di atas....sampai jea kat bilik ade tetamu katbilik aku ni..hehe ade Ieja n Azie...diorang bermalam kat bilik aku mlm ni sebab awal2 pagi tu nak pegi panjat bukit Broga yang santekk tu dengan my coursemates...for sure lh aku mandi dulu, sebab tak selesa rase badan sebab berpeluh jalan jauh tadi...lepas mandi tu ingat nak lelap kejap...tapi tak boleh lelap plak even dah penatt gilaa!!huhu then tak tido lah aku malam tuuu~ kitorang goreng lah nugget yang tealah dibeli 2 n buat sandwich sardin tuk sarapan kat Broga nanti... gila kan?? yela penat2 macam tu pun dok pulun lagi nak pegi Broga...hehe~

Tup2 dok buat bende2 tu sume, jam dah pukul 4.30pagi dah...aku kejutkan la azhar sebab die pon join jugak last minit sebab tak harapkan aku pegi sane...cian die, tak cukup tido lagi die ari tu...penat yang semalam pon belom abes lagi ek sayang...thanks for ur caring dear...huhu~

Pukul 5pagi kitorang berkumpul and bertolak dalam pukul5.30 pagi....then sampai Broga dalam pukul 6.30 macam tulah...hari masih gelap lagi, tapi cerah dengan cahaya bulan...best!!tak penah dalam seumur hidup aku buat keje macam tu...daki bukit waktu subuh2...hehe~

Lepas tu kitorang mulakanlah ekspedisi kami....baru aku sedar betapa pentingnya kehadiran azhar hari tu...aku la orang yang paling berstamina rendah among my frens....for sure lah,aku paling di belakang di antara kwn2 aku yang lain2...naseb ade azhar...kalau tak mesti aku akan menyusahkan member2 aku yang laen tuk tggu aku...dan tak mustahil aku akan menanges...nak pitam rase!!dah la kepale dok bengong tak cukup tido 3hari+tak tido dan tak sempat nak rahatnye balik daripada Pekan Pahang malam tu....Tuhan saje yang tahu betapa penattttnye aku...huu~

ok2...dah...Broga ade 3 puncak bukit kan...aku dengan azhar sampai puncak yang 1st and 2nd jea...yang 3rd tu aku dah tak berani nak pegi sebab curam sangat+aku tak yakin yang aku boleh go on lagi...



but, semua coursemate aku berjaya mendaki ketiga2 puncak tersebut....TAHNIAH korang!!!!(^_____^)

Sambil tunggu dorang turun daripada puncak yang ke 3 tu...aku dengan azhar berposing2 la amek gambo kat bawah tu dulu....hehe~
















sampai jea dorang, aku amek2 gambo dengan dorang pulak...yela....tak sempat bergambar pon dengan diorang lagi...sebab aku jea asyik tertinggal kat belakang tu....malu2....huuu~







then, kitorang turun and berkumpul kat bawah sambil tunggu yang lain2nye sampai....:)







dah sampai sume kitorang plan pegi mandi air terjun kat Sungai Tengkala...sejukkk!!best n menenangkan badan....huhu~ kitorang makan2 brkelah kat sane...best!! Ros bekalkan spageti(sedapp!!!!),sandwich,nugget and jajan2 laen lagi...dah sudah mandi and makan sume diorang bertolak balik UKM skejap sebab ade member nak balik tukar baju and solat kat sane...tapi aku dengan azhar terus pegi drive thru Mc D sebab azhar tak makan spageti td...so die dah lapa dah tym tu...dah siap makan and solat terus pegi tunggu member2 yang lain dekat Taman Botani Putrajaya....




Ingat nak berbasikal kat sane...tapii......abang tu cakap tak boleh sebab hari nak hujan pulak....huhu~ so,masing2 dah pening tak tahu nak pegi mane...dah pusing2 area Putrajaya tu and brenti kejap discuss dengan yang lain2, azhar dah resah dah sebab dah lewat...die nak pegi amek barang+repair kete die+balik damansara..rim kete die bengkok sampaikan kete dah tak boleh bawak laju...kalau bawak laju jea bergegar2 stereng kete...huhu takot jugak aku...then, aku buat keputusan temankan azhar repair kete...even berat nak buat keputusan ni sebab tak dapat join kawan2 and dalam mase yang sama kesiankan azhar drive sorang2 nak pegi repair kete tu...huu~

1 ulasan:

En. Azhar Rosali berkata...

huhuhuhu... tingat ms ritu...